De ieri și de azi: Zâmbete interbelice

Recomandări:

Zâmbete interbelice


Pentru că trebuie să ne mai și destindem uneori - asemeni bunicilor noștri - vă propun azi câteva glume și caricaturi „culese” din săptămânalul interbelic "Realitatea Ilustrată(numere din aprilie – iunie 1937) - rubrica "Realitatea zâmbește":

LA FEL...


Ana a fost trimisă într’un pension din Capitală și după câteva zile începu să-și semneze corespondența către cei de-acasă „Anita”. Mare i-a fost surprinderea, când a primit următoarea scrisoare de fratele ei: „Dragă Anita, îți mulțumesc pentru scrisoare. Papaita şi Mamaita sunt sănătoși. Tanti Frosaita și unchiul Goguita au fost ieri la noi. De alaltăieri am un nou prieten: Sanduita. Te sărută fratele tău, Virgilita."

LOGODNICI MODERNI

Conversația are loc la telefon:
- Lilico, vrei să luăm masa astă seară împreună? Vrei să mănânci cu mine, dulceață mică?
- Cu cea mai mare plăcere, Gigele.
- Atunci spune mamei tale, că sunt diseară la opt fix, la masă.
 
Interbelic
- M'a trimis mama să vă spun că
 a găsit în cozonacul de azi o muscă!
- Spune-i să-mi trimită musca.
 Îi dau în schimb o stafidă.
ÎN CAMERA DE BAIE

- Ce zbierați așa aici?
- Ne jucăm de-a naufragiul mamă și Nicu nu vrea să se înece.




LA DENTIST

- Să vă anesteziez?
- Nu! N’am nevoie de extracții costisitoare. Nu-mi trebuie nici un anesteziant. Nici cloroform, nici eter. Afară cu dinții, fără multă vorbă!
- Sunteți un pacient foarte curagios. Aș dori să am numai astfel de clienți. Vă rog luați loc pe scaun.
- Nu, domnule dentist, nu mie trebuie să-mi scoți dinții, ci nevestei mele, care așteaptă afară.


HOTEL DE LUX

- Cred că a fost o ploșniță insecta pe care am călcat-o!
- Nuuu!! Și chiar dacă a fost, n’aveți nici o grije... Mai avem destule...
 
Interbelice
- Frații siamezi merg la școală, tăticule?
- Desigur, Nicușor, dar pentru ce întrebi?
- Păi vreau să știu ce se întâmplă dacă unul dintre ei trece
 clasa iar celălalt rămâne repetent?...
                

OAMENI RĂI

- Un om sărman vă roagă să-l ajutați!
- Oare nicăieri nu ți s’a oferit de lucru?
- Ba da; într’un singur loc... Ceilalți însă s’au purtat bine cu mine!


SUPRAPRODUCȚIE

- Ce zici de bietul Radu? L-a călcat ieri o trăsură...
- Ei, ce vrei dragă? Nu pot nici automobilele să le facă pe toate...


COPIII...

- Mamă, pendula noastră se bucură?
- De ce întrebi micuțule?
- Păi văd că ... dă din coadă!


Mexic
Iată cum se stinge lampa în Mexic 
când întrerupătorul nu este instalat lângă pat...

EGALITATE

- Te-am rugat de acum de zece ori să-mi înapoiezi banii pe care ți i-am împrumutat.
- Dar eu de câte ori te-am rugat, până mi i-ai dat?


INCORIGIBIL

Toată lumea știe că Sabin e un mare fumător. Iar soția sa, o femeiușcă foarte econoamă, turbează văzând atâția bani sburând, sub formă de fum.
- Ascultă, îi spuse ea într'o dimineață, ori de câte ori vei cumpăra un pachet de tutun, voi pune aceiași sumă la o parte și ai să vezi câți bani voi strânge.
Trecură două luni. Într'o bună zi scoase din dulap un portofel umflat pe care-l deschise și îl arătă soțului său.
- Vezi, cu toți banii pe care i-ai fumat și cu cei pe cari i-am pus eu deoparte, am fi putut petrece 15 zile la băi de mare.
- Doamne, ce leneș am fost! - strigă Sabin... Dacă aș fi fumat mai mult, am fi putut petrece două luni la munte...


EXACT

- Câți oameni lucrează aici?
- Aproximativ jumătate.. E criză...


CRITIC...

Avocatul: Ce vârstă aveți, domnișoară?
Clienta: (tace, încurcată)...
Avocatul: Și cu toate acestea trebuie să știu. Spuneți-mi vă rog, ce vârstă aveați acum 10 ani?
Clienta: (radioasă) — 25 de ani!!...


ETERNA POVESTE

- Cum îi merge fiicei tale care s’a măritat de curând?
- Foarte bine! Foarte bine!  Bărbatu-său i-a prins frica...


4 comentarii :