De ieri și de azi: Bunicii au umor (anecdote de altădată)

Recomandări:

Bunicii au umor (anecdote de altădată)


Vă propun să vă amuzați citind câteva anecdote drăguțe culese din revista interbelică Ilustrațiunea Română” (numere din anii 1931 și 1932). Pentru culoare și savoare, am presărat printre glumele din timpul bunicilor noștri, câteva caricaturi publicate în aceiași perioadă de revista Furnica (numere din anii 1929 și 1930):

Anecdote de altădată


Ilustrațiunea Română” – 10 august 1932

Prevedere


Tinerii căsătoriți au hotărât să facă o călătorie de nuntă până la Constantinopol. Măriuța stă însă îngândurată:
- Știi, drept să-ți spun, am o groază teribilă de răul de mare!
- Dar bine, Măriuțo, cel mai bun leac contra răului de mare e însăși iubirea noastră!
- Toate bune. Dar ce ne facem la întoarcere?

Voiajori la Pol


- Plecați din nou la Pol, domnule doctor? Să vă fac o pereche de ghete la fel cu cele de la ultima expediție? Sau n’ați fost mulțumit de ele...
- Din contra, maestre. Ghetele d-tale au fost cele mai bune pe care le-am mâncat vreodată!

Pe ocolite


- În definitiv, de ce nu vrei să te însori cu fata mea? E atât de sănătoasă!
- Probabil că asta e și explicația că a putut ajunge la o vârstă atât de înaintată!

- Nevastă, nu înțeleg ce plăcere găsești să stai toată ziua culcată? 
- Tocmai asta-i plăcerea... că nu’ți fac plăcerea! 
(„Furnica” – 19 septembrie 1930)

Ilustrațiunea Română” – 16 martie 1932

Balaurul


El: Iubirea mea pentru tine e atât de mare, că aș trece prin foc și apă și pentru a le avea aș fi în stare să țin piept și unui balaur.
Ea (distrată): Atunci vorbește cu mama!

Mai greu!


- Dragă prietene, i-ai dat fetei mele lecții de pian cu 200 lei ora. Așa e?
- Exact!
- Spune-mi, te rog, cât m'ar costa ca s'o faci să uite tot ce a învățat!

Pe jumătate


- O iubesc pe Anita cu atâta pasiune, încât sunt pe jumătate nebun de dragoste.
- De ce n'o iei de nevastă?
- Ți-am spus doar că sunt numai pe jumătate nebun...

Vai!


- Soții ăștia sunt atât de nesimțiți! De curând, Marcel mi-a promis că-mi va face o surpriză dacă învăț să gătesc...
- Și care a fost surpriza?
- A concediat bucătăreasa!


- Șofer, ai de la mine 100 de lei bacșiș dacă mergi încet... 
cât poți de încet: mă duc la biserică să mă cunun!
 („Furnica” -27 august 1929)


Ilustrațiunea Română” – 28 septembrie 1932

Socoteală exactă


- Totdeauna, când fac vreo mică escapadă, nevastă-mea devine atât de furioasă, încât nu mai vorbește cu mine timp de o săptămână!
- Și faci des escapade de astea?
- Nu. Numai o dată pe săptămână.

După prescripție


- Mai întâi ai spart casa de bani, apoi ai vrut să omori pe proprietar...
- Ce să fac, eram silit!
- Cum așa?
- Găsisem în casa de bani o casetă pe care sta scris: A se deschide doar după moartea mea!"


Perceptele tatălui


- Dar bine, tăticule! Toate problemele la care mi-ai ajutat au rezultatul greșit. La toate ți-a ieșit de două ori mai mult decât trebuia.
- Bine! N'ai decât sá socotești cum te'nvață la școală. Dar un lucru pot să-ți spun: în felul ăsta n'ai să ajungi departe în viață!

După răposatul...


- Matildo, tu la băi? Te știam în doliu!
- Doar semi-doliu. Îl țin numai dimineața.


- Nu e baia bună, Excelență? Am pus zece kile de sare... 
- Tocmai, idiotule, m-ai făcut de râs! Ți-am spus aseară că 
în dimineața asta sunt la Sinaia, nu la mare
trebuia să pui esență de brad, nu sare! 
(„Furnica” – 19 septembrie 1930)

Ilustrațiunea Română” – 16 septembrie 1931

Matematicianul bolnav


- Chiar dacă aș slăbi un kilogram pe zi, cum cântăresc acum 90 de kilograme, tot îmi rămân trei luni de trăit



Din farmecul menajului


Tânărul însurățel: Am impresia că masa e gata... Miroase a ars!


Un doctor care nu glumește


Doctorul: Ei, cum mai merge?
Pacientul: Mai bine, doctore; doar că inima bate ceva cam precipitat!...
Doctorul: Nici o grijă! O vom face noi să se oprească!...

- Picioarele sunt ale neveste-mi... le cunosc bine
eu i-am cumpărat ciorapii; dar al cui o fi jurnalul?
(„Furnica” – 2 iulie 1929)

Socoteală exactă


Tatăl: Ia socotește, Petrică: dacă-i iau mamii o pălărie de 560 lei, o pereche
de pantofi de 800 lei și o rochie de 2000 lei, înseamnă că le-am cumpărat toate laolaltă pentru cât?
Petrișor: Pentru opt zile!

Prevedere


Medicul: Ai comunicat domnului că este tatăl unei perechi de gemeni?
Servitoarea: Nu, domnule doctor, domnul se bărbierește tocmai în clipa aceasta!

Incorigibil


Doctorul: Așadar, scumpul meu, dacă dorești să capeți o siluetă de invidiat, începe să te abții de la sosuri, mănâncă fructe, pâine uscată, puțină carne slabă și bea zeamă de lămâie.
Pacientul: Am înțeles! Dar când trebuie să țin regimul acesta: înainte sau după masă?


Citește mai multe glume aici: Zâmbete interbelice, Bunicii se amuză, Mofturi, Străbunica zâmbește, Realitatea zâmbește




Un comentariu :